Vazomotoros nátha

Vazomotoros nátha (rhinitis vasomotorica)

INFÚZIÓS  KEZELÉS VASOMOTOROS NÁTHÁBAN ←

vasomotoros nathaA vazomotoros nátha rohamokban jelentkezik. A vazomotoros náthás rohamokat bőséges, jórészt vizes orrváladék, az orr hirtelen eldugulása, orrdugulás, tüsszentés, belövelltség, vérbőség, kötőhártya gyulladás, konjunktivitisz (conjunctivitis), szemviszketés esetleg a külső orr pírja kíséri. A vazomotoros nátha jórészt olyan egyéneknél jelentkezik, akiknek idegrendszere fokozottan érzékeny. A vazomotoros nátha egyes alakjai voltaképpen anaphylaxiás reakciók, melyeket ismeretlen allergén vált ki.

A vazomotoros náthában szenvedőknél már jelentéktelen perifériás lehűlés, vagy a környéki érző idegek legkisebb ingerlése hirtelen kifejlődő heveny nátharohamot okozhat, a roham esetleg éppolyan gyorsan el is múlik. Mechanikus és hőingereken kívül vazomotoros náthát (néha teljesen váratlanul) kedélyhullámzások és erős szagingerek is előidézhetnek. Az vazomotor rhinitises beteg esetében túlnyomó részében az orrnyálkahártyán alig találunk elváltozást. Néha kékes, livid színű, fehéres foltokat látunk az orr nyálkahártyán. Egy idő múlva az orrnyálkahártya duzzanata maradandóvá is válhat, éppúgy, mint idült náthánál.

A vazomotoros nátha lefolyásához nagyban hasonló az ideges, szénanátha, és az allergiánátha (allergia), amelyet a füvek, és egyéb virágok virágzásának idején a virágpor belégzése okoz olyan egyéneknél, akik erre érzékenyek. Szénanátha, szezonális nátha kizárólag csak tavasszal, nyáron, vagy ősszel fordul elő.

A vazomotoros nátha kezelése

ORRSPRAYA vasomotoros rhinitis kezelésének célja a fokozott idegingerületi állapot enyhítése. E célt edzéssel (hydrotherapia) és a szükséghez mérten belsőleg adott gyógyszerekkel érjük el (vas, arzén, kinin, valeriána, bróm és kalcium).

Ha a vazomotoros nátha anaphylaxiás reakciónak látszik, olyan kezelési módokat választhatunk, melyek a szervezet deszenzibilizálására alkalmasak.

Néhány esetben az orrnyálkahártya helyi érzékenységének csökkentése kedvező eredményekkel járt. Ma már korszerű antihisztamin orrcsepp és szteroid orrcseppek (orrspray) állnak a rendelkezésre, amelyekkel biztonságosan tartós tünetmentességet tudunk elérni.

Infúziós kezeléssel a tünetek csökkenthetők, az immunrendszer felerősíthető. Rendszeres Infúziós hidratálással a vazomotoros tünetek megelőzhetők.

Vazomotoros nátha, rhinitis vasomotorica jelei, tünetei a vizes orrváladék, orr eldugulás, tüsszentés, belövelltség, vérbőség, kötőhártya gyulladás, konjunktivitisz, conjunctivitis, szemviszketés. A vazomotoros nátha oka idegrendszeri érzékenység, anaphylaxiás reakció, lehűlés, megfázás, szénanátha, allergiás nátha. Szénanátha, szezonális nátha tavasszal, nyáron, ősszel fordul elő. A vazomotoros nátha kezelése gyógyítása gyógyszerekkel deszenzibilizálással antihisztamin és szteroid orrcseppek adásával.