Gonorrhoeás nátha

Gonorrhoeás nátha (rhinitis gonorrhoica)

INFÚZIÓS KEZELÉS NÁTHÁBAN ←

Gonorrhoea natha kotohartya gyulladas Az orrüreg nyálkahártyájának gonorrhoeás gyulladása, újszülötteknél néha együtt jelentkezik a gonorrhoeás kötőhártya gyulladással, konjunktivitisszel. Az újszülöttkori gonorrhoeás megbetegedést a fertőzött szülőutakon történő áthaladás okozza. Felnőtteken ritkán észlelünk gonorrhoeás náthát. Felnőtt korban a fertőzés az ujjak közvetítésével juthat az orrba.

Újszülötteknél az élet 2. - 3. napján jelentkeznek a tünetek: az orr nyálkahártyája nagy fokban duzzadt és belövellt, vérbő, az orrváladék kezdetben savós-véres, később gennyes jellegű. A csecsemők az orr bedugulása miatt nem fogadják el az emlőt, emiatt legyengülnek. A gyulladásos folyamat igen gyakran ráterjed az orr külső részeire, duzzadás, belövelltség, az orrbemenet ekcémája és egyidejűleg konjunktivitisz, kötőhártya gyulladás jelentkezik. Antibiotikus kezelés nélkül a gonorrhoeás nátha hosszú ideig tarthat.

Gonorrhoeás nátha kezelése

NEMI BETEGSEG MEGELOZES A gonorrhoeás nemi betegség gyógyszeres gyógyításában a sulfamidok és a penicillin kimagasló szerepet játszanak, így a gonorrhoeás nátha kezelésének stratégiája is ezeken nyugszik.

Helyileg 2%-os protargol cseppeket adunk, ezenkívül a szemet védjük a fertőzéstől, az orrbemenet bőrét pedig az orrváladék felmaró hatásától. Profilaktikusan, ha gyanú van arra, hogy az anya gonorrhoeás, minden újszülöttnek egy-egy 1%-os lápiszoldat-cseppet kellene mindkét orrbemenetébe cseppenteni, épp úgy, mint ahogy ezt az eljárást a szem megbetegedésének profilaxisaként alkalmazzák.

A nemi betegségek megelőzése elengedhetetlen, erre különös hangsúlyt kell fektetnünk.

Összefoglalás: Gonorrhoeás nátha, rhinitis gonorrhoica az orrüreg nyálkahártyájának gonorrhoeás gyulladása, újszülötteknél jelentkezik. Gonorrhoeás nátha tünetei kötőhártya gyulladás, konjunktivitisz, orr nyálkahártya duzzanat, vérbőség, savós-véres orrváladék, gennyes, orrdugulás. A gyulladásos folyamat orrduzzadás, belövelltség, az orrbemenet ekcéma Gonorrhoeás nátha kezelése gyógyszeres úton.